februar 24, 2013

Min sønn er født 2mnd prematur, og vi har tatt vare på de bittesmå første klærne han fikk, samt noe av det han hadde på Rikshospitalet mens vi var der. Dette hadde jeg lyst å gjøre noe ut av, så nå har jeg scrappet en minneramme med disse "souvenirene" i :)
Jeg har brukt en Ikea "Ribba" ramme, den er str. 52x52cm - så da ser man jo godt hvor småttis klærne faktisk er..
De to hvite feltene på bildet av rammen, er de navnelappene han hadde rundt håndleddet og leggen etter fødsel. (sensurert fordi navn og fødselsnummer vistes godt)



A frame of memories... <3

My son is born 2 months premature. We´ve kept the first tiny clothes he got, and some of the medical equipment he used at Rikshospitalet through our stay there. I wanted to make a nice memory of these instead of having them in a box, so now I´ve been scrapping a memoryframe with these "souvenirs":) 
I´ve used a frame from Ikea called "Ribba". The size is 52x52cm, so that shows how tiny the clothes really are.. 
The two white squares on the picture is just to remove the text on the 
nametags he had around his wrist and leg after he was born. 

2 kommentarer:

  1. Så herlig Lillian! =)

    Herlig måte å vise fram og huske på denne tiden.
    Ikke til å tro at den store gutten din har vært så liten ;)

    Likte denne veldig godt! =)

    SvarSlett
  2. Nydelig måte å minnes på:) Og som du sier når man tenker på at rammen er 52x52 så kan man jo tenke seg hvor små plaggene inni er. Strikket prematurklær til noen sykepleierstudenter som har vært i etiopia, og må si jeg satt med en klump i halsen når jeg strikket de minste. Klem Hege:)

    SvarSlett